Get Adobe Flash player

"Pomyślcie, to nic nie boli."

Grudzień 2019

tel.+48-91-852-20-93

iod@spnt.pl

RODO-informacje

W dniu 24.10.2019 r dzieci z grupy Niezapominajek miały okazję poznać pracę maszynisty kolejowego. Naszą podróż zaczęliśmy od przejazdu autobusem na dworzec kolejowy w Dąbiu. Tam przesiedliśmy się do pociągu TLK , który zawiózł nas na dworzec główny w Szczecinie. Ale to nie był koniec podróży . Na dworcu wsiedliśmy do pociągu Intercity , który zawiózł nas na bocznicę kolejową. Tutaj czekali na nas instruktorzy , którzy na co dzień uczą przyszłych maszynistów kolejowych a w tym dniu to dzieci z grupy Niezapominajek miały okazję prowadzić lokomotywę. Każde dziecko chociaż przez chwilę robiło to co każdy dorosły chciałby chociaż raz w życiu zrobić. Dzieci miały okazję zobaczyć jeden z najnowszych pociągów, który jeździ po Polsce. Obserwowaliśmy pracę dyżurnych ruchu w nastawni jest to – posterunek techniczny nastawczy mieszczący urządzenia do zdalnego sterowania ruchem kolejowym, wyposażony w urządzenia nastawcze, blokowe i łączności – z którego ustawia się drogi przebiegu pociągów, przestawia zwrotnice oraz nadaje sygnały. Naszym przewodnikiem był Aleksander Czerwonka ,który umożliwił nam odwiedzenie tych wszystkich miejsc. Pan Aleksander jest tatą Natalii a na co dzień jest maszynistą kolejowym. Serdecznie dziękujemy

Renata Pawłowska, Natalia Derendarz

W dniu 24 września 2019 r. dzieci z grupy Niezapominajki i klasa I b odwiedziły Transgraniczny Ośrodek Edukacyjno Ekologiczny w Zalesiu. Dzieci miały okazję zwiedzić salę zjawisk atmosferycznych w której prezentowane były eksponaty i doświadczenia zjawisk atmosferycznych. W tunelu aerodynamicznym można było sprawdzić jak niszczycielską siłą jest wiatr. Dzięki rozszczepieniu strumienia światła mogliśmy obserwować powstanie tęczy. Sala zjawisk atmosferycznych to również miejsce , w którym można było przenieść się w czasie i przestrzeni. Wędrówka po lesie, odpoczynek na łące , tajemniczy świat owadów, to tylko niektóre z atrakcji, które czekały na nas w Sali Ekosystemów. Dzieci poznały sekretne życie pszczół . Mogły przez lupę obejrzeć pszczołę i osę. Wiedzą jaką rolę w ulu pełni królowa, szerszeń i robotnica.