DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ

NR 37 W SZCZECINIE

Szkoła Podstawowa Nr 37 im. Antoniego Ledóchowskiego w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.sp37.szczecin.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej Nr 37 w Szczecinie.

  • Data pierwszej publikacji strony internetowej: 2011-09-01

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-27

STAN DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ

Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści dostępne:

  • treść nietekstowa,

  • zmiana rozmiaru tekstu na stronie,

  • orientacja,

  • użycie koloru,

  • dopasowanie ekranu,

  • kontrast elementów nietekstowych,

  • dostosowanie czasu,

  • pauza, zatrzymanie, ukrycie,

  • możliwość pominięcia bloków,

  • tytuł strony,

  • kolejność fokusu,

  • cel linku (w kontekście),

  • etykieta w nazwie,

  • nagłówki i etykiety,

  • język strony,

  • język części,

  • etykiety lub instrukcje,

  • poprawność kodu,

  • nazwa, rola, wartość,

  • zmiana rozmiaru odstępów w tekście,

  • możliwość odwrócenia kolorów,

  • szare odcienie,

  • podkreślenie łączy,

  • duży kursor,

  • przewodnik czytania,

  • zamiana tekstu na mowę,

OPIS PROBLEMÓW Z DOSTĘPNOŚCIĄ CYFROWĄ

Treści niedostępne:

  • niektóre zamieszczone informacje występują w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do ich opublikowania,

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,

  • zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,

  • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi,

  • na stronie internetowej nie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

  • brak nagrań audio lub tylko wideo, napisów rozszerzonych, audiodeskrypcji i alternatyw tekstowych dla mediów,

  • możliwości adaptacji – brak informacji i relacji, właściwości zmysłowych, zrozumiałej kolejności, orientacji i określenia pożądanej wartości,

  • brak kontroli odtwarzania dźwięku, obrazu tekstu, treści spod kursora lub fokusu,

  • brak klawiatury, jednoznakowych skrótów klawiaturowych, widocznego fokusa, gestów dotykowych, aktywowania ruchem, spójnej nawigacji i identyfikacji, sugestii korekty błędów i zapobiegania błędom, komunikatów o stanie.

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

DATA I PODSTAWA PRZYGOTOWANIA DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja:

  • Deklarację sporządzono dnia: 2025-03-27

  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-27

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

ZGŁASZANIE UWAG I WNIOSKÓW O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiadają: Pani Żaneta Nowakowska i Pani Nina Bukaczewska

Szkoła Podstawowa Nr 37 im. kpt. ż. w. Antoniego Ledóchowskiego w Szczecinie, ul. Lucjana Rydla 6 oraz Zofii Nałkowskiej 33.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

OBSŁUGA WNIOSKÓW I SKARG ZWIĄZANYCH Z DOSTĘPNOŚCI

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania:

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

POZOSTAŁE INFORMACJE

Stan dostępności architektonicznej:

Szkoła Podstawowa Nr 37 zlokalizowana jest w dwóch niezależnych budynkach.

Budynek Szkoły mieszczący się przy ulicy Zofii Nałkowskiej 33

Infrastruktura zewnętrzna: 

Wejście główne do szkoły znajduje się od ulicy Zofii Nałkowskiej. Wejściem tym wchodzą uczniowie, pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług szkoły. Do głównego wejścia prowadzą z każdej strony schody bez poręczy. Pozostałe wejścia szkoły z takimi samymi ograniczeniami architektonicznymi. Budynek nie posiada windy ale posiada podjazd dla wózków inwalidzkich. Brak parkingu dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.

Infrastruktura wewnętrzna: 

W budynku można skorzystać z ramp podjazdowych dla wózków, jednak nie ma możliwości wjechania na wszystkie kondygnacje. Schody wyposażone są w poręcze. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidzących i słabo widzących. Stopnie nie są oznaczone kontrastowymi pasami. Budynek posiada toaletę dla osób niepełnosprawnych. Brak pochylni, platform itp.

Budynek zaplecza szatniowo-sanitarnego mieszczący się przy ulicy Zofii Nałkowskiej 33

Budynek jest przeznaczony dla kompleksu boisk ORLIK 2012. Pod względem rozwiązań technicznych i funkcjonalnych został dostosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach, uwarunkowane jest to zastosowaniem elementu pochylni z balustradą oraz modułu pawilonu z pomieszczeniem sanitarnym dostosowanym do w/w potrzeb.

 

Budynek Szkoły mieszczący się przy ulicy Lucjana Rydla 6

Infrastruktura zewnętrzna:

Wejście główne do szkoły znajduje się od ulicy Rydla. Do głównego wejścia prowadzi szeroki podjazd. Wejściem tym wchodzą uczniowie, pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług szkoły. Budynek nie posiada windy. Brak parkingu dla osób z niepełnosprawnościami. Pozostałe wejścia do budynku z ograniczeniami architektonicznymi. Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.

Infrastruktura wewnętrzna: 

Wewnątrz klatki wejściowej znajdują się schody wyposażone w poręcze, prowadzące w górę lub w dół. Szkoła dysponuje schodołazem oraz wózkiem inwalidzkim. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidzących i słabo widzących. Stopnie nie są oznaczone kontrastowymi pasami. Brak pochylni, platform itp.

STAN DOSTĘPNOŚCI KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNEJ

W obu budynkach brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, itp.