Get Adobe Flash player

"Pomyślcie, to nic nie boli."

Październik 2017
P W Ś C Pt S N
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Dzisiaj 125

Wczoraj 210

Miesiąc 5037

Wszystkie 5037

Zadania i obowiązki psychologa zatrudnionego w szkole polegają na:

  1. Prowadzeniu badań i działań diagnostycznych dotyczących poszczególnych uczniów w zakresie:
  • indywidualnych potrzeb rozwojowych
  • wczesnego wykrywania i diagnozowania w kierunku nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
  • diagnozowania zaburzeń lekowych, depresyjnych, adaptacyjnych,
    opozycyjno -buntowniczych oraz zaburzeń zachowania.
  • rozpoznawania i wspierania mocnych stron uczniów
  1. Minimalizowaniu skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
  2. Prowadzeniu terapii indywidualnej, rozmów terapeutycznych, psychoedukacji.
  3. Współpracy z nauczycielami i rodzicami
  4. Pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych
  5. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

 

Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:

 

  • Dyrekcją szkoły.
  • Rodzicami (prawnymi opiekunami).
  • Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły.
  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
  • Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
 

Wszelkie problemy, z jakimi uczniowie zgłaszają się do psychologa wymagają czasu, namysłu, analizy, uważnego wysłuchania, a także dłuższej rozmowy. Zdarzają się problemy lub sytuacje w klasie, które nie mogą czekać, wymagają szybkiego działania albo interwencji. Dlatego sposób pracy psychologa w szkole jest na tyle elastyczny, by mógł poświęcić on czas i uwagę uczniowi zawsze wtedy, kiedy istnieje taka potrzeba.